Pulka i ett ny målat vardagsrum

Pustar ut. Nu är jag äntligen hemma! Dumma västtrafik, har inga bra bussar som går hem till mig så jag fick åka taxi sista biten oc jag som skulle spara pengar...

Det var varit en hektisk dag. Min dag började tidigt, det vill säga vid 10. Då stod jag på centralen och väntade på A, vi skulle hem till T för att hjälpa henne att måla om. Hon har precis fått en lägenhet i majorna och den behövde lite ny färg. Eller ja, ganska mycket ny färg. Det blev en vitt överallt, i sådär härlig nordisk anda. Efter några (typ en) timmes målande spang jag ner och inhandlade frukost, men färg i håret å allt. Måste sett förjävlig ut!XD så såg ni nån som var kort och typ täckt i vit målarfärg i majorna, så var det jag! XD

Efter några timmars inte så seriöst målande, fortsatte resan till mormor och morfar för lite äkta mat, enligt dem. Medans jag var där så kom snön. Min spontana reaktion var nej,nej, nej! men när jag väl kom ut så var det ganska mysigt.:)

Jag bestämde mig för att ta tag i de extra kalorierna som jag stoppat i mig de senaste dagarna, så jag begav mig i väg till gymmet. Det var tyvärr inte bara jag som tänkte så, det var jag och (som det kändes) alla medlemmar på hela gymmet.

Jag hinner knappt ut ur duschen när min telefon piper, du har ett nytt medelande. Det var från chokladmannen, han ville åka pulka. Barnsligt förtjust som jag är i pulka, så kunde jag ju inte säga nej. Så jag begav mig ner till bussen och in till stan för lite roligt i slottsparkens snöhav. Kommer inte ihåg när jag hade så barnsligt roligt senast! Efter lite pulka åkande och ett snökrig, begav vi oss in i värmen till lite varm choklad. Och nu är jag hemma igen!

R

(Oj vad sämst detta inlägget blev, ingen röd tråd att hitta nånstans!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0